Spørsmål & Svar (FAQ)
Hvis du ikke finder den information du søger, er du altid velkommen til at kontakte os, enten via Chatten til højre, på mail eller telefon.
Vi svarer hurtigst muligt, også i weekenden.
VIGTIGE DATOER
16.09.24 - Tilmeldingen åbner -> TILMELDING
30.04.25 - Tilmeldingsfrist for tilmelding af hold
01.05.25 - Frist for bestilling af mad, overnatning og tjenester
07.05.25 - Kampprogram fra u13 til senior offentliggøres
14.05.25 - Deadline om ønsker til ændringer i kampprogrammet for u13 til senior
21.05.25 - Kampprogram for u9 til u12 offentliggøres
24.05.25 - Deadline om ønsker til ændringer i kampprogrammet for u11 og u12
01.06.25 - Deadline for dommertilmelding (hvis der stadig mangler dommere)
01.06.25 - Deadline for registrering af spillere
06.06.25 - Turneringsstart (lokale hold)
07.06.25 - Turneringsstart (tilrejsende hold)
09.06.25 - Turneringen afsluttes
Aalborg Håndboldfestival - meget mere end en håndboldcup!
Aalborg Håndboldfestival er meget mere end en håndboldcup. Det er en festival med massevis af muligheder for at skabe minder og oplevelser sammen, som rækker langt ud over håndboldturneringen!
Herunder præsenteres nogle af de oplevelser, som venter på det kompakte festivalområde, hvor der aldrig er mere end 10 minutters gang fra det ene hjørne til det andet.
LIVESCENE
På festivalområdet vil der være en livescene med underholdning, som vil dække alt fra musik til stand-up og trylleshows.
Vi vil løbende præsentere kunstnere, som kommer til at optræde.
SVØMMEHAL OG WELLNESS
Alle med deltagerkort får rabat på Skansens svømmehal. Desuden gives der rabat på Skansens Wellnessområde for 18+.
FOODTRUCKS/MADBODER
Både lokale og tilrejsende madoplevelser vil stå for serveringen i pinsen. Det kulinariske køkken findes centralt på festivalpladsen.
MESSESTANDE
Alle vores samarbejdspartnere vil have standpladser på festivalpladsen. Her kan du købe alt fra harpiks, tape og isposer til tøj og souviniers. Området byder desuden på konkurrencer af forskellige slags, som vil sikre liv og glade dage til Aalborg Håndboldfestival!
MINIGOLF
Den lokale minigolfbane, som ligger midt på festivalpladsen, vil være åben gennem hele pinsen, hvor det vil være muligt at dyste mod familie, holdkammerater eller dine nye venner fra Aalborg Håndboldfestival!
PADEL, TENNIS OG SQUASH
Skansen rummer både Padel, tennis og squashbaner, som er mulige at booke, så du kan udfordre din holdkammerat eller opleve en trænerdyst!
ZIP-LINE
På festivallens område findes Danmarks 3. længste svævebane, som vil være åben, hvis vejret tillader det.
LEADERS PARTY
Vi inviterer til en uformel samling af trænere, ledere, dommere, frivillige og andre som bidrager på festivallen. Her kan der diskuteres løst og fast om håndbold og andre verdensproblemer :) Aldersgrænse 18 år.
SENIOR-FEST SØNDAG AFTEN
Søndag aften vil der efter seniorturneringen er afsluttet være fest for alle seniorhold.
AALBORG CENTRUM
Aalborg Centrum ligger blot 1,8 km. fra festivalpladsen, og der vil mellem centrum og festivallen køre offentlig transport.
Kampe
Alle deltagende hold er garanteret mellem fem og otte kampe. Vi forsøger at skabe puljer som sikrer, at I kommer til at møde flest mulige hold fra andre lande og områder end I gør i sæsonen.
U9-u12: For u9 til u12 er det muligt at vælge, om man ønsker at spille alle sine kampe på én dag (lørdag eller søndag) eller om man ønsker dem fordelt på to dage.
U13 - u19: Efter puljespillet er turneringen bygget op med A- og B-slutspil, for at skabe jævnbyrdige kampe.
Senior: Efter puljespillet er turneringen bygget op med A- og B-slutspil, for at skabe jævnbyrdige kampe. Seniorturneringen spilles over to dage (lørdag og søndag) og afsluttes med en 18+ fest søndag aften.
Alle kampe spilles udendørs på græsbaner. Området er inddelt i områderne A, B, C og D, som alle ligger ganske tæt på hinanden, og banenavnene kaldes efter områdebogstav og nummer, eksempelvis D1.
Spilletiden er varierer mellem aldersgrupperne:
U9: 1*15 min (5 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U10: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U11: 2*10 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U12: 2*13 min
U13: 2*13 min
U14: 2*15 min
U15: 2*15 min
U16: 2*15 min
U17: 2*15 min
U19: 2*15 min
Senior: 2*15 min
Boldstørrelser
U9: Str. 00, uden harpiks
U10: Str. 0, uden harpiks
U11: Str. 0, uden harpiks
U12: Str. 1, uden harpiks
U13: Str. 1, uden harpiks
U14: Str. 2, harpiks tilladt
U15: Str. 2, harpiks tilladt
U16: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
U17: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
U19: Piger str. 2 / Drenge str. 3, harpiks tilladt
Senior: Kvinder str. 2 / Herrer str. 3, harpiks tilladt
OVERNATNING, DELTAGERKORT OG TJENESTER
Holdgebyret dækker holdets deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, og nedenfor fremgår mulighederne for at tilkøbe forskellige deltagerkort, for at få den løsning, som passer bedst til netop jeres hold.
I alle pakker er den officielle Aalborg Håndboldfestival T-shirt inkluderet
D-kort: 250kr.
Giver deltagelse i Aalborg Håndboldfestival
C-kort: 525kr.
Giver deltagelse i Aalborg Håndboldfestival og overnatning på skole.
I må selv medbringe madras (max 80 cm bred) og sovepose.
B-kort: 775 kr.
Giver deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, overnatning på skole og 3x morgenmad
I må selv medbringe madras (max 80 cm bred) og sovepose.
A-kort: 950 kr.
Giver deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, overnatning på skole, 3x morgenmad og 2x frokost
I må selv medbringe madras (max 80 cm bred) og sovepose.
AA-kort: 2950 kr.
Giver deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, 3x overnatning på hotel med morgenmad og 2x frokost
Yderlige tjenester:
Feltseng i klasselokalet: 250 kr.
Transport mellem færge og Aalborg Håndboldfestival: 150 kr. pr. vej
Alle deltagerkort og/eller tjenester købes via tilmeldingssiden senest 01.05.2025.
PRISER
Prisen for at deltage i Aalborg Håndboldfestival er opdelt i et holdgebyr og et deltagergebyr.
Holdgebyret afhænger af af aldersgrupperne:
U9 Mix: 750,-
U10: 1250,-
U11: 1250,-
U12: 1500,-
U13: 1500,-
U14: 1750,-
U15: 1750,-
U16: 1750,-
U17: 1750,-
U19: 1750,-
Senior: 1750,-
Deltagergebyret afhænger af, hvilken pakke der vælges, og har følgende priser:
D-kort: 250,- pr. deltager
C-kort: 525,- pr. deltager
B-kort: 575,- pr. deltager
A-kort: 950,- pr. deltager
AA-kort: 2950,- pr. deltager
Præmier
I årgangene u9 til u12 er der individuelle præmier.
Fra u13 til senior er der holdpræmier ud fra placering i A- eller B-slutspil. Der er præmier til de tre bedst placerede hold i hver kategori, samt til MVP i både finale og bronzekamp.
REGLEMENT
Turneringsreglementet findes i Profixio-appen. Tryk "tilmelding" og gå derfra til reglement, eller klik her!
Måltider
Morgenmad Serveres på overnatningsstedet
Frokost Serveres i spisesal på festivalpladsen, hvis denne er tilkøbt på forhånd. Ellers kan der altid købes mad i madboderne på pladsen.
Aftensmad Kan købes i madboder på festivalpladsen
DOMMERE OG FRIVILLIGE
Dommertilmelding sker i Profixio-appen. Tryk tilmelding og derfra til tilmelding af dommere, eller klik her!
Hvis du ønsker at være en del af vores fantastiske stab af frivillige, så er der mange opgaver som skal løses både før, under og efter en stor turnering. Du melder dig som frivillig ved at kontakte jon@playhandball.no
Dommere og frivillige er en vigtig del af det å gennemføre en stor turnering. Derfor har vi folk, som udelukkende har til opgave at tage sig godt af jer.
Vi byder dommere velkommen fra hele verden, men dækker kun kost og logi for tilrejsende dommere. Rejsegodtgørelse bliver ikke dækket for tilrejsende. Lokale dommere modtager kørselsgodtgørelse efter statens fastsatte takster.
Dommere honoreres med 150,- pr. time + forplejning.
TRANSPORT & PARKERING
Vi opfordrer alle til at tage kollektiv til og fra festivallen, da parkeringskapaciteten er begrænset.
Er du afhængig af bil, opfordrer vi til at søge parkering i følgende områder, som ligger 1km fra festivalpladsen:
Løvvangskolens parkeringsplads, Løvbakken 6, 9400 Nørresundby.
Nørresundby Gymnasium, Studievej 14, 9400 Nørresundby
Stævnekontor
Stævnekontoret placeres i Skansen, hvor du kan komme forbi med små og store spørgsmål.
SANITET & SIKKERHED
Vi har eget sanitetsteam som har hovedbase på festivalområdet. Har du behov for hjælp, er du meget velkommen til at komme forbi med både stort og småt!