top of page

Vigtige datoer

15.08.25 - Tilmeldingen åbner -> TILMELDING

30.04.26 - Tilmeldingsfrist
01.05.26 - Frist for bestilling af mad, overnatning og andre tjenester
07.05.26 - Kampprogram fra offentliggøres

14.05.26 - Deadline om ønsker for ændringer af kampprogrammet

15.05.26 - Deadline for dommertilmelding (Hvis der fortsat mangler dommere)

15.05.26 - Deadline for registrering af spillere

xx.xx.xx - Ankomst og indlogering for tilrejsende hold
xx.xx.xx - Turneringsstart

xx.xx.xx - Turneringen afsluttes

Kampene spilles på græsbaner

Kampe

Alle deltagende hold er garanteret mellem fem og otte kampe. Vi forsøger at skabe puljer som sikrer, at I kommer til at møde flest mulige hold fra andre lande og områder end I gør i sæsonen.

Alle kampe spilles udendørs på græsbaner. Området er inddelt i områderne A, B, C og D, som alle ligger helt tæt på hinanden, og banenavn er områdebogstav og nummer, eksempelvis D1. 

U9-u12: For u9 til u12 er det muligt at vælge, om man ønsker at spille alle sine kampe på én dag (lørdag eller søndag) eller om man ønsker dem fordelt på to dage. 

U13 - u19: Spilles som puljespil og efterfølgende knockout- og placeringskampe. Kampene spilles lørdag, søndag og mandag. 


Senior: ​ Seniorturneringen spilles over to dage (lørdag og søndag) og afsluttes med en 18+ fest søndag aften i Aalborg Centrum. 

Spilletiden varierer mellom aldersgrupperne:

U11: 2*13 min (6 spillere pr. hold, banestørrelse 20*26 meter)
U13: 2*13 min
U15: 2*15 min
U17: 2*15 min
U19: 2*15 min
Senior: 2*15 min

Boldstørrelser


U11: Str. 0, uden harpiks

U13: Str. 1, uden harpiks
U15: Str. 2, med harpiks
U17: Piger str. 2 / Drenge str. 3, med harpiks
U19: Piger str. 2 / Drenge str. 3, med harpiks
Senior: Damer str. 2 / Herrer 
str. 3, med harpiks

Reglement

Vores turneringsregler ligger i Profixio-appen. Tryk tilmelding og gå til reglement, eller klik her!

Priser

Prisen for at deltage i Aalborg Håndboldfestival er opdelt i et holdgebyr og et deltagergebyr. 

Holdgebyr

Holdgebyret er afhængig af aldersgruppe: 

U10: DKK 1250,-

U11: DKK 1250,-

U12: DKK 1500,-

U13: DKK 1500,-

U14: DKK 1750,-

U15: DKK 1750,-

U16: DKK 1750,-

U17: DKK 1750,-

U19: DKK 1750,-

Senior: DKK 1750,-

Deltagergebyr

Deltagergebyret afhænger af, hvilken pakke der vælges:
 

D-kort: DKK 200,- pr. deltager​

C-kort: DKK 525,- pr. deltager

B-kort: DKK 775,- pr. deltager

A-kort: DKK 950,- pr. deltager
AA-kort: DKK 2250,- pr. deltager

OVERNATNING, DELTAGERKORT OG TJENESTER

Holdgebyret dækker holdets deltagelse i Aalborg Håndboldfestival, og nedenfor fremgår mulighederne for at tilkøbe forskellige deltagerkort, for at få den løsning, som passer bedst til netop jeres hold.

I alle pakker er inkludert den officielle Aalborg Håndboldfestival T-shirt.

​Alle deltagerkort og/eller tjenester købes via tilmeldingssiden senest 01.05.2025.

Bespisning
 

Bespisning afhænger af hvilket deltagerkort der er valgt. 

Morgenmad

Morgenmad serveres på overnatningsstedet som er valgt. På skolen vil det ved ankomsten blive fortalt, hvor morgenmaden vil blive serveret. På hotellet vil tiderne fremgå i receptionen. 
DALL·E 2024-10-21 12.06.10 - A lively dining hall scene with fewer adults and more childre
Foodtrucks.png

Frokost / lunsj

Frokost (lunsj) spises som buffet i spisesalen i Skansen, hvis dette er forudbestilt. Hvis der ikke er forudbestilt frokost er der flere madboder med bredt udvalg på festivalområdet.  

Transport & parkering

Vi opfordrer alle til at tage kollektiv transport til og fra festivalen. 

Kort over parkeringsmuligheder

Der er begrænset parkeringskapacitet på Skansen, men der findes flere store parkeringspladser indenfor gåafstand fra festivalområdet. 

Løvvangscenteret, 800 meter å gå til festivalen. 

Nørresundby Gymnasium & HF, 1,2 km. å gå til festivalen. 

Løvbakkeskolens parkeringsplads, Løvvangen 8, 1,4 km. å gå til festivalen

Stævnekontor

Stævnekontoret placeres i Skansen, hvor du kan komme forbi med små og store spørgsmål.  Herudover vil der være mange frivillige på området, som kan hjælpe med det meste. 

SANITET & SIKKERHET

Vi har eget sanitetsteam som har hovedbase på festivalområdet. Har du behov for hjælp, er du meget velkommen til at komme forbi med både stort og småt!
 

Vi har også flere personer som skal bidrage til et trygt ophold til Aalborg Håndboldfestival. Turneringens "meeting point" befinder sig godt markeret ved hovedindgangen til Skansen. 

DOMMERE &  FRIVILLIGE

Dommere og frivillige er en vigtig del af det at gennemføre en stor turnering. Derfor har vi folk, som udelukkende har til opgave at tage sig godt af jer. 

Tilmelding og godtgørelse

Dommere og frivillige

Dommertilmelding sker i Profixio-appen. Tryk tilmelding og derfra til tilmelding af dommere, eller klik her! 
 

Vi byder dommere velkommen fra hele verden, men dækker kun kost og logi for tilrejsende dommere. Rejsegodtgørelse bliver ikke dækket for tilrejsende. Lokale dommere modtager kørselsgodtgørelse efter statens fastsatte takster.

Dommere dømmer så vidt muligt i en rotation, hvor der dømmes to kampe og holdes en kamps pause, og honoreres som udgangspunkt med stævnetakst (600kr. for ca. 4,5 timer) + forplejning. Er det ikke muligt at deltage 4,5 honoreres dommere pr. kamp. 

Hvis du ønsker at være en del af vores fantastiske stab af frivillige, så er der mange opgaver som skal løses både før, under og efter en stor turnering. Du melder dig som frivillig ved at kontakte benjamin@playhandball.no 

bottom of page